Net Curiosity Score
Boost je innovatie met deze nieuwe KPI
Bedrijven houden van controle en voorspelbaarheid: afspraken, vastgelegde doelen en de meest rechte weg daar naartoe. Ze houden van wat ze weten. Al geven ze dat niet gauw toe. Ze denken: curiosity killed the cat. Buiten de gebaande paden denken, avontuurlijke en doelloze nieuwsgierigheid zijn nergens goed voor. Het leidt alleen maar af.
Bedrijven lijken niet te beseffen dat ze zichzelf zo ernstig tekort doen. Ze sluiten mogelijkheden uit, zien oplossingen over het hoofd en laten kansen liggen. Doelloos nieuwsgierig zijn is niet doelloos, maar juist dé oplossing.
Rik Vera schreef dit boek over de Net Curiosity Score (NSC) om bedrijfsleiders te tonen dat nieuwsgierigheid in alle facetten waarschijnlijk het meest vergeten en krachtige wapen in het bedrijfsleven is. Het is hoog tijd om de NCS te gaan meten en verbeteren.
Vera onderzoekt in dit boek de invloed van nieuwsgierigheid op verschillende bedrijfsaspecten, zoals sales, marketing, hr, organisatiecultuur, leiderschap en strategie. En belangrijker nog: hij laat overtuigend zien hoe nieuwsgierigheid innovatie kan bevorderen, hoe je het kunt meten en vergroten en in kunt zetten voor succes op korte en lange termijn.
- De Net Curiosity Score: essentieel voor leiders die met een open blik naar de wereld willen kijken, en streven naar uitmuntendheid in hun organisatie.
- Een nieuwe KPI die organisaties gaat veranderen.
- Aantrekkelijk geschreven met voorbeelden uit films en muziek.
Meer weten over Strategisch management? Er is meer! Op ons blog blog.vanduurenmanagement.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met ervaringen, expertise en best practices om jou te helpen groeien als professional.
Deze artikelen gaan net als Net Curiosity Score over Strategisch management en vind je misschien ook interessant.
Meer artikelen over op blog.vanduurenmanagement.nl
Relevante blogs zoeken...