Fundament van succes

Fundament van succes

Van ZZP naar miljoenenbedrijf

Uitvoering
Hardcover, kleur, 288 pagina's
Auteur
ISBN
9789089656520
Gepubliceerd
2022
€ 34,99

Ondernemers willen impact maken. Ze hebben ambities en willen die graag verwezenlijken. Daar doen ze alles voor. Waarom lukt het sommige ondernemers wel, en andere niet, om hun bedrijf winstgevend en gezond te laten groeien? Deze vraag vormt de basis voor het boek Fundament van succes. Femke Hogema ontwikkelde ‘De Ondernemingspiramide’® met daarin de acht elementen die op orde moeten zijn om een bedrijf succesvol te laten groeien. Dit boek gaat over al deze elementen en de samenhang daartussen.

Fundament van succes geeft jou als groeiondernemer het totaalplaatje en helpt je te bepalen op welk element jij moet focussen om de volgende stap te zetten. Het is een compleet handboek, maar tegelijkertijd heel persoonlijk en vol verhalen. Femke deelt haar eigen reis, en interviewde voor dit boek vijftien succesvolle ondernemers over hun reis. Al die verhalen inspireren, leiden tot nieuwe inzichten en geven energie.

  • Een compleet handboek inclusief praktisch model om je bedrijf financieel gezond en winstgevend te laten groeien.
  • Over strategie, waarde, marketing, sales, organisatie, mindset en meer!
  • Heel persoonlijk en bomvol inspirerende verhalen.
  • Inclusief 15 video interviews met Jouri Schoemaker van Pieter Pot, Dylan Haegens, Veronique Prins, Jurgen Ingels, Daan Schmidt, Wiggert Meerman, Charlotte Meindersma e.a.

‘De mate van impact zit hem in schaalgrootte. Dus hoe groter de groei, hoe groter de impact.’

Jouri Schoemaker, Pieter Pot

‘Het is Femke weer gelukt een mega waardevol boek te schrijven. Of je nu een scale-up of start-up bent, dit boek is direct toepasbaar. Het behandelt niet één, maar alle gebieden van je bedrijf. Dit is een must read!’

Daan Schmidt, Storybrand Nederland

Wis filter
  • Femke Hogema

    Femke Hogema

    Femke Hogema is eigenaar van Profit First Professionals en Healthy Finance. Ze inspireert ondernemers om een financieel gezond en winstgevend bedrijf te bouwen en ze leidt boekhouders accountants en businessexperts op tot Winstadviseur / Profit First...
    Hogema H

Fundament van succes

Voorwoord
Inleiding
1
Succesvol ondernemen
1.1
Wat is een bedrijf?
1.2
De drie ondernemersarchetypes
1.3
De vijf fases van zakelijk leiderschap
1.4
Thinking time
2
De ondernemer
2.1
Zelfleiderschap
2.2
Mindset
2.3
Energie
2.4
Focus
2.5
Thinking time
3
Waarde
3.1
Waardepropositie
3.2
Verdienmodel
3.3
Levering
3.4
Thinking time
4
Missie, visie en kernwaarden
4.1
Missie
4.2
Visie
4.3
Kernwaarden
4.4
Thinking time
5
Strategie
5.1
Doelen
5.2
Het twaalfwekenplan
5.3
Actie
5.4
Thinking time
6
Marketing en sales
6.1
Marketing
6.2
Sales
6.3
Thinking time
7
Organisatie: team, systemen en processen
7.1
Team
7.2
Systemen
7.3
Processen
7.4
Thinking time
8
Financiën en juridische zaken
8.1
Financiën
8.2
Financiering
8.3
Juridische zaken
8.4
Rechtsvormen – over naar de bv?
8.5
Thinking time
9
Toekomstbestendig ondernemen
9.1
Duurzaam groeien – het bredere kader
9.2
Duurzaam groeien in praktische zin
9.3
Thinking time
10
Wat ga je nu doen?
Dankwoord
Literatuur