Social Service Design

Social Service Design

Innoveren op het snijvlak van maatschappelijke vraagstukken en publieke dienstverlening

Uitvoering
Boek, 220 pagina's
ISBN
9789089655653
Verwacht op
15 december 2021
€ 29,99
nog niet leverbaar

Als professional in een publieke organisatie heb je het tegenwoordig niet makkelijk. Steeds meer maatschappelijke vraagstukken schreeuwen om een antwoord, maar je vertrouwde denk- en werkwijzen leiden niet tot oplossingen. En dat niet alleen: mensen nemen meer en meer zelf het roer in handen en stellen almaar hogere eisen aan dienstverlening. Tegelijkertijd kan niet iedereen meekomen in de huidige maatschappij. Aan jou de taak om in deze dynamiek interventies of diensten te ontwerpen die voor iedereen werken. Vandaag, morgen én overmorgen.

Dit boek laat zien hoe je problemen die (te) ingewikkeld leken toch kunt tackelen. Hoe je dienstverlening toekomstgericht verbetert en vernieuwt. En hoe je mensen en hun leefwereld daarbij centraal zet. Met een methodische aanpak op basis van ratio, empathie en verbeeldingskracht: drie competenties die elke professional heeft en met dit boek (verder) kan ontwikkelen. En met een praktisch stappenplan dat de kracht van co-creatie combineert met inzichten en handvatten op het gebied van future framing en strategie, psychologie en gedrag, design thinking en verandermanagement.

  • Innoveer vanuit écht begrip van mensen en hun leefwereld.
  • Leer hoe je de (denk)kracht van betrokkenen benut en stimuleert.
  • Met handige tips en concrete handvatten om meteen aan de slag te ga.
  • Er is geen aanvullende informatie beschikbaar