Why winners give it all

Why winners give it all

Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt

Uitvoering
Flexcover, steunkleur , 176 pagina's
Auteur
ISBN
9789089655332
Gepubliceerd
2020
€ 29,99

Succesvolle bedrijven zoals Coolblue, Nike en IKEA blinken uit in het sturen op merkvoor-keur: ze ontwikkelen specifieke proposities geïnspireerd op de voorkeuren van verschil-lende typen klanten en nog-niet klanten. IKEA bouwt bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en Nike ontwikkelde, speciaal voor de budget georiënteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters. Zo groeien ze harder dan hun concurrenten.

Groei vormt het bestaansrecht van elke marketeer en ondernemer. Maar met de snel wisselende marktomstandigheden, kieskeurige klanten en eindeloos veel marketingvariabelen om op te sturen wordt het steeds complexer om een succesvolle groei- of herstelstrategie ontwikkelen. Sturen op merkvoorkeur is dé oplossing. Want merkvoorkeur is de enige marketing-KPI die een bewezen causaal verband heeft met een business-KPI als marktaandeel. Sturen op merkvoorkeur is data gedreven, dus fact-based, en klantgericht sturen op groei.

Ed Stibbe geeft je in dit boek het kader en concrete handvatten om je echt te verdiepen in de verschillende voorkeuren in de markt. Ontdek aan de hand van veel verrassende voorbeelden hoe winnende merken deze principes gebruiken en hoe jij deze zelf toepast op jouw marketing. Why winners give it all zit boordevol inspiratie, praktische tips en tools waarmee jij met jouw merk ook een winnaar kunt worden en duurzamer en betekenisvoller kunt groeien.

  • Ontdek hoe je betere marketing beslissingen kunt nemen.
  • Lees hoe winnende merken hun marktaandeel vergroten door fact-based en klant geïnspireerd te sturen op merkvoorkeur.
  • Inclusief het ‘merk voorkeur canvas’ en 60 inspirerende voorbeelden om zelf je merk te versterken.
Wis filter
  • Ed Stibbe

    Ed Stibbe

    Ed Stibbe is één van Nederlands meest ervaren merk-deskundigen. In de rol van adviseur CEO en ondernemer bij internationale toonaangevende creatieve bureaus als BBDO Y&R Lowe Lintas DraftFCB en Orchestra adviseerde hij meer dan 100 organisaties in binnen-...
    Stibbe S

Why winners give it all

Voorwoord
Inleiding
1
Winnende merken zijn er voor bijna iedereen
2
De vijf pijlers onder merkvoorkeur
3
Merkvoorkeur als kompas naar groei
4
Ziet merkvoorkeur er in elke categorie anders uit?
5
Hoe bepalen mensen hun voorkeuren?
6
Zelf de meest effectieve weg naar merkgroei ontwikkelen
7
Zestig manieren om je merkvoorkeur te verhogen
Nawoord
Dankwoord
Literatuur

Meer weten over Strategisch management? Er is meer! Op ons blog blog.vanduurenmanagement.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met ervaringen, expertise en best practices om jou te helpen groeien als professional.

Deze artikelen gaan net als Why winners give it all over Strategisch management en vind je misschien ook interessant.


Results of blog query (this text will be replaced...)

Andere relevante artikelen in de categorie op blog.vanduurenmanagement.nl .

Relevante blogs zoeken...