Why winners give it all

Why winners give it all

Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt

Uitvoering
Boek, flexcover, steunkleur, 176 pagina's
Auteur
ISBN
9789089655332
Verwacht op
21 oktober 2020
€ 27,99

Uitdagende marktomstandigheden, keiharde concurrentie van alle kanten en eindeloos veel variabelen om op te sturen maken het steeds complexer om een succesvolle groeistrategie te ontwikkelen. De oplossing? Sturen op merkvoorkeur.

Bedrijven die uitblinken in sturen op merkvoorkeur, zoals Cool Blue, Nike en IKEA, ontwikkelen specifieke proposities, ge├»nspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten. Doordat deze merken alles in het werk stellen om mensen te geven waar zij om vragen zijn ze in staat de voorkeur van diverse groepen klanten te winnen. Daarom bouwt IKEA bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en heeft Nike, speciaal voor de budget geori├źnteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters.

Ed Stibbe leert je hoe de bijzondere relatie tussen merkvoorkeur en marktaandeel precies in elkaar zit, waarom en hoe steeds meer bedrijven sturen op merkvoorkeur, en hoe je deze principes op je eigen merk kunt toepassen. Zodat ook jij je klanten kunt geven wat zij willen en zo je marktaandeel kunt vergroten.

  • Ontdek hoe je betere marketingbeslissingen kunt nemen.
  • Inclusief het merkvoorkeurcanvas en 50 inspirerende voorbeelden van toonaangevende merken om zelf merkvoorkeur en dus marktaandeel te vergroten.
  • Er is geen aanvullende informatie beschikbaar
Wis filter
  • Ed Stibbe

    Ed Stibbe

    Ed Stibbe is een merk- en marketingexpert met ruim 30 jaar ervaring als adviseur en CEO van internationale toonaangevende en prijswinnende merkadviesbureaus als o.a. Lintas Lowe en DraftFCB. Hij is medeoprichter van het Brand Preference Center een marketingadviesbedrijf...
    - -