Werken met profielen en persona's

Werken met profielen en persona's

Het goede van hokjesdenken

Uitvoering
Paperback, steunkleur, 240 pagina's
ISBN
9789089653970
Gepubliceerd
2018
€ 29,99

Hoe kun je je klanten goed verder helpen? Door te zorgen dat je ze écht snapt. Door hun leefwereld en hun ervaringen in kaart te brengen en te zorgen voor inzicht in wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat?

Profielen en persona’s zijn onmisbare hulpmiddelen voor de dienstverlening van je gehele organisatie, en zeker niet alleen een ‘speeltje’ van marketing of sales. Met dit boek leer je hoe profielen en persona’s in jouw organisatie de meeste waarde kunnen toevoegen. Met profielen kun je klanten op maat bedienen, data driven en gepersonaliseerd. Persona’s helpen je om je beter in hen te verplaatsen. Het boek biedt je praktische handvatten voor ontwerp en onderbouwing, en tips en ideeën voor implementatie én dagelijks gebruik.

- Een praktisch boek waarmee je direct aan de slag kunt.

- Met handige tips en handvatten om de leefwereld van je klant in kaart te brengen.

Wis filter
  • Boudewijn Bugter

    Boudewijn Bugter

    Boudewijn Bugter (1978) is innovatieadviseur en directeur bij theRevolution het bureau dat hij bijna tien jaar geleden startte. Hij ontdekte in twintig jaar advieswerk in bedrijfsleven en vooral (semi-)overheid zijn roeping: werken aan een maatschappij...
    Bugter B
  • Natanja de Bruin

    Natanja de Bruin

    Natanja de Bruin en Boudewijn Bugter zijn adviseurs bij onderzoeks- en adviesbureau Customer Revolution. Ze helpen opdrachtgevers om hun service te verbeteren en vernieuwen op basis van inzicht in klanten hun leefwereld en hun ervaring....
    Bruin B

Werken met profielen en persona's

Voorwoord
Inleiding – Het goede van hokjesdenken
1
Profielen en persona’s, een introductie
2
Profielen en persona’s ontwikkelen voor een klantgerichte organisatie: achtergrond en aanpak
3
Start met een ‘challenge brief’
4
Discover: Stap 1 - Je klanten verkennen en herkennen: met wie heb je te maken?
Case
5
Discover: Stap 2 - Voorlopige ordening & hypotheses over segmentatie
Case
6
Discover: Stap 3 - Toetsen van hypotheses en verdiepen van inzicht
Case
7
Define: Stap 4 - Ordening en naamgeving bepalen
Case
8
Design: stap 5 - Ontwerpen en valideren van profielen en persona’s
Case
9
Deliver: Stap 6 - Implementatie van profielen en persona’s
Case
10
“U wilt profileren. Mag dat?”
Slot
Dankwoord
Over de auteurs
Bronnen
Literatuurlijst