Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA

Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA

Waarom je klant jouw klant is

Uitvoering
Boek, 176 pagina's
ISBN
9789089653840
Gepubliceerd
2018
€ 24,99

Contentmarketing is essentieel voor organisaties om hun doelgroepen te bereiken. Toch zie je vaak dat een strategie en een goede basis ontbreken. Hoewel er enthousiast gestart wordt, komt er na verloop van tijd weinig content uit de organisatie. Successen blijven dan ook uit. Hoe kom je erachter aan welke content je klanten behoefte hebben? Of nog belangrijker: waarom je klanten ooit klanten werden?

Start met het vaststellen van je unieke DNA. Wat maakt jouw organisatie tot een succes? Wat is de klik die jouw klant heeft met je organisatie? Dit boek biedt een concrete aanpak om samen met medewerkers en klanten te onderzoeken wat jouw unieke DNA is. Door middel van deze methode leer je de kern van je DNA vast te stellen en die te vertalen naar een concrete contentstrategie en -planning.

  • Voor communicatie- en marketingprofessionals én hbo-studenten.
  • Met deze methode leer je de kern van je DNA te vast te stellen en die te vertalen naar een content strategie en –planning.
Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Karin Krijt-Garritsen

    Karin Garritsen is mede-eigenaar van marketingadviesbureau Contentvisie. Tevens was zij hoofddocent Online Communicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Vanuit haar praktijk ontwikkelde ze de zakelijk-DNA-methode om het DNA van organisaties...
    Garritsen G

Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA

Voorwoord
Inleiding
De zakelijk-DNA-methode helpt je verder
De opbouw van het boek
1
Marketing en communicatie in een veranderende wereld
1.1
De wereld van nu
1.2
Welke aanpak past bij de wereld van nu?
1.3
Jouw rol verandert
1.4
Een nieuwe manier om je strategie te bepalen
2.1
De onderdelen van het DNA
2
De zakelijk-DNA-methode
2.2
De opbouw van het onderzoek
2.3
De modellen aan de basis van deze methode
2.4
Aan de slag met de zakelijk-DNA-methode
3.1
Bepaal je doelen
3
De uitgangspunten van je onderzoek bepalen
3.2
Welk merk ga je onderzoeken?
3.3
Wie is je doelgroep?
3.4
Begin aan je ontdekkingstocht
4
Het onderzoek uitvoeren
4.1
Werken met kaarten
4.2
Onderzoek het gewenste DNA
4.3
Onderzoek het werkelijke DNA
4.4
Onderzoek het ervaren DNA
4.5
Welke andere informatie heb je nog meer nodig?
4.6
Van informatie naar verwerking
5.1
Geef de informatie helder weer
5
Een contentstrategie en contentmarketingplan opstellen
5.2
Schrijf een overtuigend advies
5.3
Het creatieve contentproces
6.1
De werking van content
6
Aan de slag met content
6.2
Hoe kom je aan content?
6.3
Succes dankzij planning en discipline
6.4
Van planning naar uitvoering
7.1
En dit is dan ons DNA!
7
De organisatie in beweging brengen
7.2
Een organisatie klaar voor de start
7.3
De kwaliteit volgen en bijsturen
7.4
De nieuwe rol van de marketing- en communicatieprofessional
Geraadpleegde literatuur
Over de auteur