De prestatiedoorbraak (2e herziene editie)

De prestatiedoorbraak (2e herziene editie)

Behaal ongekende resultaten met bevlogen medewerkers!

Uitvoering
Boek, 192 pagina's
ISBN
9789089653055
Gepubliceerd
2015
€ 25,99

Goed presteren is heerlijk, zowel voor medewerkers, voor klanten als voor hun werkgevers. Toch levert maar 20% van de Nederlanders de best mogelijke prestatie op het werk. Dat kan anders! De sleutel naar een prestatiedoorbraak ligt bij jou: de leidinggevende. Jij kunt het verschil maken, ongeacht de bedrijfscultuur of de werkwijze van je team.

De prestatiedoorbraak begeleidt je in die transformatie, met alle benodigde tools en modellen. Het laat zien hoe je gedrag in de praktijk kunt veranderen. Hoe je je team leert proactief te sturen op resultaten en tegelijkertijd de bevlogenheid van medewerkers aanwakkert. En hoe je dat op langere termijn kunt vasthouden. Een boek voor managers die het beste uit hun team willen halen, en daarbij ook naar zichzelf durven te kijken. Om zo tot ongekende resultaten te komen!

  • Tweede herziene editie, met nieuwe inzichten, tools en verhalen uit de praktijk.
  • Een boek dat al duizenden managers heeft geïnspireerd om met het gedachtegoed van de prestatiedoorbraak aan de slag te gaan.

Paul van Schaik ondersteunt directie- en managementteams in het realiseren van prestatiedoorbraken. Eerder was hij programmadirecteur Lean en Continu Verbeteren bij Reaal en partner bij Accenture. Sinds kort is hij directeur Lean en Continu Verbeteren bij NS Reizigers. Paul is trainer High Performance Leadership bij de Baak.

  • Er is geen aanvullende informatie beschikbaar
Wis filter
  • Paul van Schaik

    Paul van Schaik

    Paul van Schaik is als bedrijfskundige opgeleid aan de hogeschool van Leeuwarden en Nyenrode Business Universiteit. Hij is gecertificeerd teamcoach (ORSC) scrummaster en Six Sigma Black Belt. Sinds april 2014 is Paul als programmadirecteur Lean & Continu...
    Schaik S

De prestatiedoorbraak (2e herziene editie)

Voorwoord
Inleiding
1
De diagnose
1.1
Haal het beste uit jezelf en je team
1.2
Brandjes blussen
1.3
Niet volgen, maar bevlogen leiden
1.4
Als de angst overheerst
2
Jij maakt het verschil
2.1
Proactief sturen in de bovenstroom
2.2
Bevlogenheid ontwikkelen in de onderstroom
2.3
De interactie: boven- en onderstroom gecombineerd
2.4
Van vastigheid naar groei
2.5
Wie zijn die doorbraakmanagers dan?
2.6
Kan ik dat ook leren?
2.7
Uitproberen en leren
3
Ontwikkel je zelf bewustzijn
3.1
Wie ben ik?
3.2
Wat is mijn gemoedstoestand?
3.3
Wat is mijn stijl van leidinggeven?
3.4
Wat levert mijn gedrag op?
3.5
Waar komt mijn gedrag vandaan?
3.6
Wat is er allemaal mogelijk?
3.7
Hoe wil ik leidinggeven?
3.8
Hoe pak ik dat aan?
4
De bovenstroom managen
4.1
Het doel en de obstakels die dat in de weg staan
4.2
Sturen op toegevoegde waarde
4.3
Scope van werkzaamheden bepalen
4.4
Uitdagende en realistische doelen stellen
4.5
In staat stellen
4.6
Voortgang begeleiden
4.7
Fact-based beslissingen nemen op basis van grondoorzaken
4.8
Aanspreken
5
De onderstroom ontwikkelen
5.1
Spelenderwijs leren
5.2
Persoonlijk contact
5.3
Zingeving
5.4
Visie
5.5
Autonomie
5.6
Persoonlijke ontwikkeling
5.7
Positieve feedback
5.8
Support van collega’s
6
En nu aan de slag!
6.1
Toptips voor de doorbraakmanager
6.2
Maak de balans op
6.3
Zelf doen of organiseren?
6.4
Gebruik de zes bronnen van invloed
6.5
Ontwikkel je persoonlijke motivatie
6.6
Train en oefen je nieuwe gedrag
6.7
Organiseer uitdagers in je omgeving
6.8
Organiseer supporters in je omgeving
6.9
Zoek beloning voor je nieuwe gedrag
6.10
Zorg dat je omgeving je ondersteunt
6.11
Deel je ervaringen
Dankwoord
Noten
Over de auteur
Register