Handboek AI voor marketing en groei

Handboek AI voor marketing en groei

Marketing in het tijdperk van kunstmatige intelligentie

Uitvoering
Paperback, zwart-wit , 312 pagina's
ISBN
9789463563178
Gepubliceerd
2023
Serie
van € 39,99 voor € 27,99 met couponcode

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2024

“Het hybride handboek behandelt de inzet van AI en digitale marketing, de optimalisatie van de klantbeleving, contentcreatie en data-analyse om zo efficiënter te groeien!”

Na big data, machine learning, algoritmisch structureren en automatisch leren draait het anno 2023 om kunstmatige intelligentie en de mogelijkheid machines mensachtige vaardigheden te laten vertonen. Het management- en leerboek Handboek AI draait om de kansen van AI op het gebied van redeneren, dataverwerking, analyseren, educatie en creatie. Het praktische boek focust op het “wat” en “hoe”: hoe laten we AI de complexe alledaagse taken uitvoeren om werk te vergemakkelijken? Het hybride boek behandelt de inzet van AI bij de creatie en bewerking van content, het opzetten van een digitalemarketingmix, het gebruik van AI om de klantbeleving te verbeteren en data-analyse om efficiënter te groeien.

  • Een hybride handboek over AI met veel digitale bijlagen op de website www.handboek.ai
  • Focus op “wat” en “hoe”, kortom een praktijkgericht boek
  • AI in combinatie met marketing, klantbeleving, analyses, redenering, planning, educatie en creatie.
Wis filter
  • Patrick Petersen

    Patrick Petersen

    Auteur spreker ondernemer en docent Patrick Petersen RDM MA MSc studeerde af op diverse eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties zoals Heijmans Hästens Somfy smart home Trendhopper holding T-Mobile Nederland...
    Petersen P

Handboek AI voor marketing en groei

Dankwoord
Voorwoord door Bob van Duuren
Over het gebruik van het boek
1
Big data, machine learning, sociale impact en praktische AI
1.1
Het AI-landschap vol data, ritme en lessen
1.2
Een geschiedenis van intelligente definities
1.3
De sociale impact van AI
2
AI en effectieve digitale marketing
2.1
De revolutie van digitale marketing en AI
2.2
AI en klantenanalyse: de virtuele persona
2.3
AI, de persona en de klantreis
2.4
AI en de middelen uit de digitalemarketingmix
3
AI-volwassenheidsscan en groeien met AI en BI
3.1
AI-volwassenheidsscan en de AI-mentaliteit
3.2
AI-volwassenheidsmodel: manieren om te groeien
3.3
Voorspellen en leren
3.4
Voorspellen met grotere datasets
4
Generatieve AI: afbeeldingen en video’s opwekken
4.1
Hoe het genereren van content werkt
4.2
De structuur van AI-artprompts
4.3
Video’s genereren met AI
5
Generatieve AI: genereren van tekst
5.1
Transformermodel en zelfaandacht
5.2
ChatGPT versus Google Bard
5.3
ChatGPT-teksten voor AI-marketing
5.4
Van chat naar GPT-4 met marketingteksten
5.5
Google Bard en marketingteksten
5.6
Expertcase ondernemer Laurens van Wesep
6
Klantenservice, klantbeleving en conversational AI
6.1
Stappenplan conversational AI
6.2
Eisen en wetgeving rondom conversational AI
6.3
Spraakassistenten
6.4
AI-chat in elkaar zetten
6.5
GPT voor klantenservice en -beleving
7
AI in het onderwijs
7.1
AI beïnvloedt werkvormen in het onderwijs
7.2
Inspiratie voor nieuwe les- en leerstijlen
7.3
Een virtuele assistent
7.4
Expertcase met Hans Hoornstra

Meer lezen? Op onze zustersite blog.computercreatief.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met nuttige tips, trucs en andere lezenswaardigheden.

Bij Handboek AI voor marketing en groei hebben wij de volgende aanvullende artikelen gevonden:


Results of blog query (this text will be replaced...)

Meer artikelen over ai op ComputerCreatief.nl

Relevante blogs zoeken...