Klantgericht leiderschap

Klantgericht leiderschap

8 principes voor een klantgerichte cultuur

Uitvoering
Boek , 208 pagina's
ISBN
9789089653932
Gepubliceerd
2018
€ 25,99
niet meer leverbaar

Elke organisatie is zich bewust van het belang van klantgerichtheid. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Daarbij worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap.

In dit boek legt Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Hij zoomt daarbij in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk voor het creëren van een cultuur die stimuleert dat iedereen het belang van de klant inziet. Wat moet een leider doen om klantgerichtheid in een organisatie op de kaart te zetten, te faciliteren en te stimuleren? Aan de hand van inspirerende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk neemt Sydney je mee langs acht principes die leiders zullen helpen bij het bouwen van een klantgerichte cultuur. Een cultuur die zorgt voor enthousiaste klanten én medewerkers. Met inspirerende leiders aan het woord, zoals Bas van der Veldt (AFAS), Bas Hoogland (Landal Greenparks), Malcolm Ross (Disney) en Michael Levie (citizenM).

‘Ook bij het bouwen aan een klantgerichte organisatie geldt voor managers: practice what you preach. Dit praktische en inspirerende boek helpt managers het verschil te maken voor klanten én medewerkers.’ - Jos Burgers, bestsellerauteur en veelgevraagd spreker over klantgerichtheid

‘Dit boek laat zien hoe je een cultuur bouwt die zorgt voor enthousiaste medewerkers en klanten. Hiermee wordt ondernemen niet alleen leuker, je zult zien dat als je dit goed doet de euro’s achter je aan rollen!’ - Bas van der Veldt, CEO AFAS

‘Een bedrijf waar het leuk is om van te kopen en waar klanten vol kwispelend fan van worden, is het gevolg van leiderschap. Klantgericht leiderschap!’ - Remco Claassen, Spreker & auteur over Leiderschap

Wis filter
  • Sydney Brouwer

    Sydney Brouwer

    Sydney Brouwer is veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en auteur van Klantgericht Leiderschap . Hij is gespecialiseerd in organisaties die fans maken van klanten en medewerkers. Sydney is ook host van de Over Klanten Gesproken -podcast en oprichter...
    Brouwer B

Klantgericht leiderschap

Voorwoord
Zo haal je de meeste waarde uit dit boek
1
Klantgericht leiderschap: de sleutel tot een legendarische klantbeleving
2
Principe 1: Klantgerichtheid doe je niet voor het geld
3
Principe 2: Durf te kiezen voor de klant
4
Principe 3: Wees een icoon van klantgerichtheid
5
Principe 4: Vind en vorm het DNA
6
Principe 5: Bouw een klantgericht team
7
Principe 6: Keer de piramide om
8
Principe 7: Gebruik verhalen, rituelen en symbolen
9
Principe 8: Meet wat het verschil maakt
10
Voordat je aan de slag gaat
Dankwoord
Geraadpleegde literatuur
Over de auteur

Meer weten over Klantgerichtheid? Er is meer! Op ons blog blog.vanduurenmanagement.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met ervaringen, expertise en best practices om jou te helpen groeien als professional.

Deze artikelen gaan net als Klantgericht leiderschap over Klantgerichtheid en vind je misschien ook interessant.


Results of blog query (this text will be replaced...)

Andere relevante artikelen in de categorie op blog.vanduurenmanagement.nl .

Relevante blogs zoeken...